• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Учнівське самоврядування

Опис роботи органу шкільного самоврядування "Школярія"

Зміни, що відбуваються в сучасному українському суспільстві, сприяють формуванню нових пріоритетних цінностей і стратегій в усіх сферах життя і діяльності, в тому числі і в освітньому процесі. Освіта початку третього тисячоліття - це освіта для конкретної людини і людства взагалі. Це створення сприятливих умов для врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів. Сучасне життя потребує активної творчої особистості. Сучасна школа повинна найповніше реалізувати принцип особистісно орієнтованого навчання, виховувати відповідальну особистість, яка була б здатною самовдосконалюватися,могла б адекватно мислити, обробляти природну та соціальну інформацію, яка б прагнула змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Самоврядування – спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті й виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.
Шкільне самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Адже взаємостосунки, які існують у класному колективі, розв’язування певних конфліктів, захист своїх прав та інтересів, спільні пошуки тих чи інших шляхів для виконання поставлених завдань – це і є перші кроки у доросле життя.
Для сучасного випускника не так важлива сума знань, яку він може здобути у стінах школи, як вміння їх здобувати, ціленаправлено працювати над самим собою, вчитись аналізувати та застосовувати у конкретній ситуації. Тому змінюється завдання освіти: завдяки безперервному процесу навчання та розвитку творчість, прагнення росту та самореалізації мають стати сутнісною ознакою життя учнів.
Дитячо-учнівська організація «Школярія» є добровільною, незалежною позапартійною шкільною організацією, яка здійснює свою діяльність згідно норм шкільної поведінки. Дана організація займається питаннями виховання, навчання, дисципліни і порядку, організацією дозвілля, самообслуговування, інформаційною роботою. Була заснована 1 жовтня 2002 року.
Сьогодні чи не найважливішим завданням навчально-виховного процесу є адаптація юного покоління до системи ринкових відносин, аби випускники не виходили зі стін школи лише з певною сумою знань, але байдужі до обраної справи, безініціативні. З огляду на сказане особливої уваги набуває формування в учнів навичок самоврядування. Це сприятиме оволодінню організаторськими уміннями, вихованню соціальної активності та відповідальності. Саме тому в 2008-2009 навчальному році «Школярія» була оновлена та реформована. Були утворені нові комісії, визначені права та обов’язки членів шкільної учнівської організації.
Так члени «Школярії» були об’єднані в наступні комісії:
1. Навчально-пізнавальна;
2. Захисту прав дитини та допомоги в проблемних ситуаціях;
3. Толерантності та духовного розвитку;
4. Екології та краєзнавства;
5. Культури та дозвілля;
6. Спортивно-оздоровча;
7. Партнерських відносин та зв’язків із громадськістю;
8. Преси та інформації.
Крім того були оновлені статутні та програмні документи.
Мета діяльності шкільного парламенту наступна:
· набуття учнями соціального досвіду, формування в них активної
громадянської позиції;
· формування в дітей почуття відповідальності, активного ставлення до участі у житті свого закладу, населеного пункту;
· забезпечення умов для самовираження, самореалізації учнівської молоді.
· виховання нових поколінь школярів в дусі відданості Україні, на основі відродження національних і загальнолюдських цінностей.
На основі мети були визначені першочергові завдання органу шкільного самоврядування:
· активізація діяльності органів учнівського самоврядування «Школярії», залучення їх до співпраці з місцевими громадами та до роботи на міському рівні;
· забезпечення і захист законних прав та інтересів учнівської громади;
· налагодження партнерських зв’язків і співпраці з органами міської
організації. Участь у прийняті рішень на різних рівнях щодо життєдіяльності дітей та учнівської молоді міста.
· взаємодія з іншими установами, організаціями, батьківською громадськістю;
· пропаганда діяльності органів учнівського самоврядування різних рівнів;
· здійснення різноманітної громадської, просвітницької, виховної діяльності.
Сфера діяльності представників «Школярії» розповсюджується на всі складові навчально-виховного процесу. Зокрема, вони:
Ø представляють і захищають права і інтереси учнів в шкільних органах;
Ø ініціюють на рівні школи та міста розгляд питань, актуальних для учнівської громади;
Ø налагоджують співпрацю з органами учнівського самоврядування інших шкіл;
Ø беруть участь в реалізації дитячих та молодіжних програм та проектів;
Ø вивчають проблеми дітей та учнівської молоді школи для подальшого їх вирішення в межах своєї компетенції;
Ø організовують та проводять конференції, семінари, масові заходи, тренінги, виставки, конкурси;
Ø мають свої засоби масової інформації.
У своїй роботі шкільний парламент опирається на наступні нормативно-правові акти:
- Конституція України;
- Декларація прав людини;
- Конвенція ООН про права дитини;
- Закон України «Про освіту»;
- Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті
- Закон України «Про загальну середню освіту»;
- Закон України «Про позашкільну освіту»;
- Закон України «Про місцеве самоврядування»;
- Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»;
- Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності
- Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти.
- Концепція виховання гуманістичних цінностей учнів.
- Статут школи.
Саме на основі вищезазначених актів було розроблено статут учнівської організації «Школярія», в якому вказані модель організації, структура, права та обов’язки членів, організаційно-функціональний зміст роботи структурних складових, їх повноваження. Так завданнями навчально-пізнавальної комісії є: використовуючи різноманітні методи, сприяти свідомому відношенню учнів до навчальної діяльності; організовувати та заохочувати учнів класів до предметних декад, олімпіад, конференцій; проводити соціологічні дослідження серед учнів, учителів та батьків з проблемних питань навчання та організації навчального процесу, перспективи здобуття подальшої освіти, необхідності отримання в даний час позашкільної освіти та взаємовідносин між вчителями та учнями.
Комісія захисту прав дитини та допомоги в проблемних ситуаціях повинна: використовуючи різні форми і методи, проводити постій­ну просвітницьку роботу з питань вивчення прав дитини відповідно до статей Конвенції ООН про права дитини, за­конів України; вчити правильно знаходити шляхи захисту своїх прав та інтересів; організувати роботу психологічних та правових консуль­таційних пунктів, телефонів довіри, дитячих громадських приймалень; створити банк методичних розробок та рекомендацій щодо питань правового виховання та профілактики проблемних ситуацій у дітей та підлітків, а також різноманітних матеріалів для підготовки та проведення дискусій, ток-шоу, КВК, брейн-рингів, спільних круглих столів дітей
з батьками, вчителями, представниками різних державних структур, тощо.
Комісія толерантності та духовного розвитку: сприяти проведенню різноманітних заходів, спрямованих на духовне виховання, розкриття понять „екологія душі”, толерантність, гармонія; мотивувати дітей до створення гармонійного внутрішнього світу; сприяти налагодженню взаєморозуміння, взаємоповаги між усіма учасниками навчально-виховного процесу: діти − педагоги, діти − батьки, батьки − педагоги, діти – діти; організувати заходи, які допоможуть ширшому знайомству з історією, культурою, традиціями країн та народностей, представники яких навчаються у даному навчальному закладі або проживають у регіоні; впровадити проведення в закладі тренінги з питань толерантності.
Комісія екології та краєзнавства: сприяти розвитку духовності дітей школи, відчуття взаємозалежності людини і природи; постійно проводити просвітницьку роботу з питань збереження навколишнього середовища, починаючи з територій власного дому, навчального закладу; налагодити співпрацю з відповідними владними та громадськими структурами міста; організовувати проведення акцій, заходів, суботників тощо; заохочувати дітей школи до вивчення історії свого краю, малої батьківщини, шанобливо ставитися до місць вшанування пам’яті людей та історичних подій; організовувати та проводити різноманітні заходи (акції, свята та конкурси) з теми екології навколишнього середовища; разом з іншими організаціями виготовляти та розповсюджувати в межах міста тематичні буклети, листівки та брошури; висвітлювати роботу в засобах масової інформації.
Комісія культури та дозвілля: зібрати банк методичних рекомендацій та сценаріїв проведення різноманітних заходів як ділового, так і розважального характеру; постійно допомагати іншим комісіям у проведенні масових заходів, конкурсів та зустрічей; лобіювати питання допомоги творчо обдарованим дітям, у подальшому їх навчанні, розвитку здібностей, презентації їх творчості; систематично висвітлювати проведену роботу у засобах масової інформації; вести літопис масових заходів школи.
Спортивно-оздоровча комісія: організувати та сприяти співпраці на рівні міста з соціальними службами для молоді, громадськими організаціями, благодійними фондами, різноманітними відповідними центрами з напряму просвітницької роботи з питань здорового способу життя, профілактики наркотичної, алкогольної залежності, тютюнопалінню, СНІДу; організувати серед дітей просвітницькі акції щодо небезпеки формування залежності від комп’ютерних ігор, гральних автоматів тощо; організувати просвітницьку роботу, спільно з структурами охорони здоров’я щодо напряму профілактики та захисту під час поширення таких захворювань як грип, туберкульоз, кишкові інфекції тощо; сприяти профілактиці раннього статевого життя, материнства у шкільному віці та подібних проблемних питань; проводити необхідні опитування, анкетування та соціологічні дослідження; налагодити співпрацю зі спортивними товариствами, громадськими організаціями, Бучанським Центром позашкільної роботи, лікарями та психологами для спільного проведення акцій, заходів, спортивних і туристичних змагань тощо; висвітлювати результати роботи комісії в засобах масової інформації.
Комісія партнерських відносин та зв'язків із громадськістю: налагоджувати партнерські відносини з представниками самоврядування інших шкіл; батьками; педагогічними працівниками; органами влади та місцевого самоврядування, різноманітними громадськими організаціями, фондами, об’єднаннями, асоціаціями, комерційними структурами тощо для реалізації планів та проектів «Школярії»; напрацьовувати нові контакти, спілкуватися і знаходити нових колег, партнерів, спонсорів; постійно проводити різноманітні зустрічі як ділового, так і дозвіллєвого характеру з представниками різних організацій, закладів, структур тощо; Налагодити товариські відносини з різними органами дитячого та молодіжного самоврядування в межах міста, області, України; постійно працювати над пошуком донорських фондів та партнерів для реалізації певних проектів, запропонованих різними комісіями «Школярії»; налагодити співпрацю з асоціацією батьківської громадськості, сприяти організації та проведенню спільних заходів дітей, батьків та педагогів.
Комісія преси та інформації: забезпечувати необхідною інформацією діяльність «Школярії», створити інформаційну базу даних, необхідних для діяльності кожної комісії парламенту, постійно працювати над поновленням матеріалів; налагодити шляхи отримання інформації про оголошені конкурси, семінари і конференції, фестивалі, свята; налагоджувати зв’язки та співпрацю з редакціями місцевих газет; проводити соціологічні дослідження щодо вивчення думки про діяльність «Школярії» та її структур;
заохочувати до співпраці дітей та підлітків, котрі мріють стати журналістами; сприяти реалізації проекту «Власні засоби масової інформації».

У своїй роботі комісії «Школярії» не можуть працювати без допомоги і підтримки інших державних установ, громадських організацій тому за останні роки діяльності була налагоджена система партнерських відносин. Так шкільне самоврядування співпрацює з :
v Адміністрація школи. Допомога в організації засідань, заходів, акцій. Допомога в розповсюдженні інформації серед дітей школи;
v Батьківський комітет. Допомога у вирішенні організаційних питаннях. Іноді – спонсорська допомога;
v Бучанська Асоціація Лідерів;
v Молодіжна рада м. Бучи. Організація спільних засідань, розробка спільних проектів, заходів;
v Бучанська міська рада;
v Відділ освіти Бучанської міської ради. Консультативна, організаційна допомога;
v Відділ у справах дітей. Консультативна, організаційна допомога. Спільна допомога дітям, що потрапили у складні життєві обставини. Залучення дітей з девіантною поведінкою до роботи учнівського самоврядування;
v Відділ у справах сім’ї та молоді. Консультативна, організаційна допомога;
v Юридичний відділ Бучанської міської ради. Консультації, лекції;
v Бучанське відділення міліції;
v Дитяча поліклініка;
v Товариство Червоного хреста;
v Місцеві підприємці. Спонсорська допомога.
На сучасному етапі учням надається більше прав і повноважень, створюються широкі можливості для самореалізації кожного; вони здобувають управлінські уміння, вчаться жити в демократичному суспільстві. Швидкоплинність соціального прогресу, його динамічність викликає необхідність постійної роботи над собою, розвитком життєвої компетентності, посилення відповідальності кожної особистості за своє майбутнє, за можливість досягнення особистого щастя завдяки своїм потенціальним можливостям
Кiлькiсть переглядiв: 1370

Коментарi

  • Timothytep

    2018-03-05 19:23:51

    There are actually quite a lot of particulars like that to take into consideration. That could be a great point to carry up. I supply the ideas above as common inspiration but clearly there are questions just like the one you convey up where the most important factor will likely be working in trustworthy good faith. I don?t know if finest practices have emerged around issues like that, but I am certain that your job is clearly identified as a fair game. Both boys and girls feel the impact of just a moment’s pleasure, for the rest of their lives...

  • GuestAbark

    2018-03-02 11:16:24

    guest test post [url=http://temresults2018.com/]bbcode[/url] html http://temresults2018.com/ simple...

  • Donkniga.com.ua

    2014-08-25 08:16:53

    Уважаемые сотрудники школы! Книжный интернет-магазин ДОНКНИГА http://donkniga.com.ua/ предлагает Вам приобрести методическую литературу для учителей и администрации школы издательств: "ОСНОВА", «Ранок», «Генеза», «Освіта» и др., с 10%-ой скидкой от цены издательства. Скидка 15% на тетради для школьников!!! Скидка 10% на учебники для школьников!!! БЕСПЛАТНАЯ ДОСТАВКА по Украине при заказе от 500 грн.! Сделать заказ и проконсультироваться по любому вопросу Вы можете по телефонам: 095 150-95-41 097-782-50-57 063-988-98-77 или на сайте http://donkniga...